- - بلوم، کویست.، مایکل، ال. (1384). مهارت های سازگاری با کودکان ناسازگار: راهنمایی علمی برای والدین و درمانگران؛ ترجمه: جواد، علاقه بندراد. تهران. انتشارات سنا. (سال انتشار به زبان اصلی، 2002).
- - سلیمانی، اسماعیل.، زاهد بابلان، عادل.، فرزانه، جبرائیل.، و ستوده، محمد باقر. (1390). مقایسه نارسایی هیجانی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار. مجله ناتوانی های یادگیری. پاییز و زمستان، 1(1): 93- 78.
- - صفری، سهیلا.، فرامرزی، سالار.، و عابدی، احمد. (1391). تأثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان. مجله روانشناسی بالینی. زمستان، 4 (4، پیاپی 16): 11- 1.
- - عبدی، بهشته. (1387). مهارتهای اجتماعی و مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی ایرانی. فصلنامه روانشناسی تحولی. تابستان، (16): 342-333.
- - کلانتری، مهرداد.، نشاط دوست، حمید.، و زارعی، محمدباقر. (1380). تأثیر آموزش رفتاری والدین و دارودرمانگری بر میزان علائم فزونکنشی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / فزونکنشی. مجله روانشناسی. تابستان، 5(2): 135- 118.
- - محمداسماعیل، الهه. (1383). بررسی اعتبار، روایی و تعیین نقاط برش اختلال های پرسشنامه علایم مرضی کودکان بر روی دانش آموزان 14-6 ساله مدارس ابتدایی و راهنمایی تهران. تهران، پژوهشکده کودکان استثنایی.
- - نصری، شقایق.، خسروجاوید، مهناز.، صالحی، ایرج.، و خانزاده، عباسعلی. (1394). تأثیر آموزش گروهی مهارت های شناختی- اجتماعی بر پرخاشگری و مقبولیت اجتماعی کودکان پیش دبستانی. مجله علوم رفتاری. بهار، 9(1): 26- 19.
- - واحدی، شهرام.، فتحیآذر، اسکندر.، حسینی نسب، داوود.، مقدم، محمد.، و کیانی، آرزو. (1386). تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش پرخاشگری کودکان پیش دبستانی. مجله روانپزشکی ایران. تابستان، 2(3): 114- 108.
- - هاشمی، تورج.، بیرامی، منصور.، اقبالی، علی.، واحدی، حسین.، و رضایی، رسول. (1388). تأثیر خودآموزی کلامی بر بهبود نشانه های مرضی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای. مجله کودکان استثنایی. پاییز، 9 (3، پیاپی 33): 210- 203.
- Alisinanoglo, F., Ozbey, S., & Ksicioglu, O.S. (2012). Impact of social skill and problem behavior training program on children attending preschool. A Surv Acad Res Int; (2): 321-30.
- American Academy of Child & Adolescent Psychiatry. (2007). Behavior problems in children and adolescents. Center of knowledge on Healthy Child Development. Afford Center for Child Studies. http://www.aacap.org.
- American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders DSM-5. Washington, D.C, London, England.
- Bradley, M. C., & Mandell, D. (2005). Oppositional defiant disorder: A systematic review of evidence of intervention effectiveness. Journal of Experimental Criminology. (1): 343-365.
- Burt, S. A., Krueger, R. F., McGue, M., & Iacono, W. G. (2001). Sources of conversation among attention-deficit/hyperactivity disorder, oppositional defiant disorder, and conduct disorder: The importance of shared environment. Journal of Abnormal Psychology; (110): 516-525.
- Carpenter, E. M. (2002). A curriculum- based approach for social- cognitive skills training: An intervention targeting aggression in head start preschooler: University of Main.
- Costello, E. J., Mustillo, S., & Erkanli, A. (2003). Prevalence and development of psychiatric disorders in childhood and adolescence. Archives of General Psychiatry, (60):837-844.
- Forrester, M. A. (2009). The development of young children’s social- cognitive skills (esays in developmental psychology). New York: psychology press.
- Gadow, K. D., Sprafkin, J., & Pierre, C. (1994). A test- retest Reliability study of the child symptom Inventory- 4: parent checklist. Unpublished data. Reported in Gadow and sprafkin. (1997). Child symptom Inventory-4 norms manual. Stony Brook, Ny: Checkmate plus.
- Grayson, P., & Carlson, G. A. (1991). The utility of a DSM-III-R based checklist in screeing child psychiatric patients. Journal of the American Academy of child and Adolescents Psychiatry, (30): 69-673.
- Greene, R. W., Biederman, J., Zerwas, S., Monteaux, M. C., Goring, J. C., & Faraone, S. V. (2002). Psychiatric comorbidity, family dysfunction, and social impairment in referred youth with oppositional defiant disorder. Am J psychiatry. 15(9): 1214-1224.
- Greshman, F., & Elliott, S. (1999). The social skills rating system. Criclepins MN: American guidance services.
- Hamilton, S., & Armando, J. (2008). Oppositional defiant disorder. American family Physician. 1: 78(7): 861-868.
- Hommersen, P., Murray, C., Johan, J., & Johnston, C. (2008). Oppositional Defiant Disorder Rating Scale: Preliminary Evidence of Reliability and Validity. Journal of Emotional and Behavioral Disorders; 14(2): 118-125.
- Keenan, K. (2012). Mind the Gap: Assessing impairment among children affected by proposed revision to the diagnostic criteria for oppositional defiant disorder. Journal of Abnormal psychology, 121(2): 352-359.
- Kim, M. J., Doh, H. S., Hong, J. S., & Choi, M. K. (2011). Social skills training and parent education programs for aggressive preschoolers and their parents in south korea. Child Youth Services, (33): 838-845.
- Ladd, G. W., & Mize, J. (1983). Social skills training and assessment with children: A cognitive- social learning approach. Child and Youth Services, (5): 61-74.
- Maughan, B., Rowe. R., Messer. J., & et al. (2004). Conduct disorder and oppositional defiant disorder in a national sample: developmental epidemiology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, (45): 609-621.
- Nock, M. K., Kazdin, A. E., Hiripi, E., & Kessler, R. C. (2007). Lifetime prevalence, correlates, and persistence of oppositional defiant disorder: Results from the National co morbidity Survey replication. Journal of Child Psychology and Psychiatry; (48): 703-713.
- Rey, J .M. (2012). Textbook of Child and Adolescent Mental Health. International Association for Child and Adolescent Psychiatry and Allied Professions. IACAPAP, Geneva. Section D, D2.
- Schaefer, C. E. (2009). Play therapy for preschool children. American Psychological Association's Publication.
- Scott, S., Knapp, M., Henderson, J., et al. (2001). Financial cost of social exclusion: follow up study of antisocial children into adulthood. British Medical Journal. 323:191.
- Weitmann, D. (2006). Internalizing and Externalizing Symptoms among Children with Oppositional Defiant Disorder, Conduct Disorder or Depression. A Doctoral Project Submitted in Partial Fulfillment the Requirements for the Degree of Doctor of Psychology in the Department of Psychology at Pace University New York.
- Wike, T. L. (2011). The effectiveness of a social skills intervention for preventing aggression in children. An evaluation of the making choices intervention university of north Carolina.
|