- انجدانی حسینی، مریم. (1390). نقش دینداری و رسانهها در پیشبینی هویت ملی نوجوانان و جوانان شهر تهران، مطالعات قدرت نرم، سال اول، شماره 4، 96-53.
- انجدانی حسینی، مریم؛ درویزه، زهرا. (1391). بررسی و مقایسه ابعاد عاطفی، شناختی و رفتاری هویت ملی؛ مطالعه موردی دانشآموزان راهنمایی و متوسطه و دانشجویان شهر تهران، مطالعات ملی، مسلسل 50، سال سیزدهم، شماره 2، 26-3.
- باتمانی، لیلا. (1384). بررسی رابطه احساس عدالت توزیعی و هویت ملی در بین جوانان 18 تا 29 سال شهر تهران، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکده علوماجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا (س).
- پاشا، ابراهیم؛ فلاحزاده، محمدهادی. (1391). بررسی هویت دینی و ملی نوجوانان و جوانان شهر تهران با تاکید بر گروه مرجع، مطالعات ملی، دروه 13، شماره 4، صص 156-131.
- جوادییگانه، محمدرضا و عزیزی، جلیل. (1387). هویت فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان شهر شیراز با توجه به عامل رسانه، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال اول، شماره 3، 183-213.
- حاتمی، امیرجلال. (1390). سازمانیافتگی شخصیت از منظر هویتهای ملی، مذهبی، مدرن در دو نسل. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهیدبهشتی.
- حاجیانی، ابراهیم. (1379). تحلیل جامعهشناختی هویت ملی در ایران و طرح چند فرضیه. فصلنامه مطالعات ملی، سال دوم، شماره 5، 228-193.
- حسنزاده، حبیبالله. (1386). بررسی وضعیت هویت ملی و دینی جوانان در شهرستان سنندج، خلاصه مقالات همایش ملی جوانان و هویت ایرانی، تهران، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی.
- زادهمحمدی، علی؛ احمدآبادی، زهره؛ ملکی، قیصر. (1390). رابطه عوامل شخصیت با گرایش به خشونت: نقش میانجیگر پایگاههای هویت، فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال 5، شماره 1 (17)، 40-24.
- حسینزاده، داوود؛ عزیزی، غلامرضا؛ شوقی، بهزاد. (1391). بررسی عوامل موثر در تحکیم هویت دینی دانشآموزان دوره متوسطه (مطالعه موردی آموزش و پرورش اسلامشهر)، فصلنامه پژوهشهای اعتقادی-کلامی، سال دوم، شماره 6، 75-53.
- حکیمجوادی، منصور؛ نیکوگفتار، منصوره؛ دهباشی، معصومه؛ توسلی، معصومه. (1391). رابطه فردگرایی/جمعگرایی افقی و عمودی با هویت قومی در زنان و مردان ترکمن، پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، سال دوم، شماره 6، 91-77.
- دوران، بهزاد. (1381). تاثیر فضای سایبرنتیک بر هویت اجتماعی، پایاننامه دکتری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
- ربانی، علی؛ ربانی، رسول؛ حسنی، محمدرضا. (1388). رسانههای جمعی و هویت ملی، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال شانزدهم، شماره 58، صص 94-65.
- رحیمینژاد، عباس؛ منصور، محمود. (1380). بررسی تحول هویت و رابطه آن با حرمت خود و حالت اضطراب در دانشجویان دوره کارشناسی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، 500-477.
- رزازیفرد، افسر. (1379). الگوی جامعهشناختی هویت ملی در ایران، با تاکید بر رابطه میان هویت ملی و ابعاد آن، فصلنامه مطالعات ملی، سال دوم، شماره 5، 110-131.
- تنهای رشوانلو، فرهاد؛ کرامتی، راضیه؛ سعادتی شامیر، ابوطالب. (1391). خوشبینی و عزتنفس در نوجوانان دختر: نقش سبکهای هویت، فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال 6، شماره 2 (22)، 90-73.
- سفیری، خدیجه؛ غفوری، معصومه. (1388). بررسی هویت دینی و ملی جوانان شهر تهران با تاکید بر تاثیر خانواده، پژوهش جوانان، فرهنگ و جامعه، سال اول، شماره دوم، 27-1.
- سفیری، خدیجه؛ نعمتالهی، زهرا. (1391). جهانی شدن و هویت دینی با تاکید بر تفاوت جنسیتی، مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، سال 10، شماره 3، 66-39.
- عباسی قادری، مجتبی. (1386). بررسی رابطه استفاده از اینترنت و هویت دینی کاربران، فصلنامه مطالعات و توسعهرسانه، سال هجدهم، سال اول، 50-40.
- عبدالهی، محمد. (1389). هویت ملی در ایران(فراتحلیل مقالههای فارسی موجود). فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 50، 35-1.
- غفوریکله، سیدهمعصومه. (1384). بررسی هویت دینی و ملی جوانان شهر تهران با تاکید بر تاثیر خانواده بر آن، پایاننامه کارشناسیارشد جامعهشناسی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی الزهرا (س).
- فخری، زهرا؛ باقریان، فاطمه. (1391). رابطه پیشداوری نسبت به اقوام ایرانی با هویت جمعی در دانشجویان، پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، سال دوم، شماره 8، 103-85.
- کلانتری، عبدالحسین؛ عزیزی، جلیل؛ زاهد زاهدانی، سعید. (1388). هویت دینی و جوانان (نمونه آماری شهر شیراز)، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره دوم، شماره 6، 141-125.
- محسنی، نیکچهره. (1379). ادراک خود از کودکی تا بزرگسالی، چاپ اول، تهران، انتشارات بعثت.
- مزیدی، مهدی؛ حیدری، محمود. (1392). ارتباط بین هوش معنوی و سبک مکانیزمهای دفاعی، فصلنامه تحقیقات روانشناختی، پذیرفته شده برای چاپ.
- موحد، مجید؛ کاووسی، فرزانه. (1390). عوامل فرهنگی-اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز، مطالعه موردی دانشآموزان شهر اهواز، فصلنامه مطالعات ملی، شماره 46، سال 12، 132-113.
- نجات، پگاه؛ پورنقاشتهرانی، سیدسعید؛ حاتمی، جواد. (1390). تصورات قالبی جنسیتی مرتبط با گروه رشتههای تحصیلی مختلف در ذهن دانشجویان ایرانی، فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، سال اول، شماره سوم، 18-1.
- نجات، پگاه، و حاتمی، جواد. (1391). بررسی آزمون تداعی ضمنی (IAT): مقایسۀ بینسازهای و راهبردهای پاسخدهی آزمودنی-ها، فصلنامۀ تازههای علوم شناختی، شماره 53، 87-75.
- نجات، پگاه؛ و حاتمی، جواد. (1391). تاثیرپذیری از تصورات قالبی جنسیتی در شغلگزینی: تمایز بین دانشجویان ریاضی فنی و علوم انسانی، فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال 6، شماره 2(22)، 122-107.
- نجاتی، وحید. (1392). تصمیمگیری پرخطر در موقعیتهای اجتماعی: طراحی آزمون ضمنی و معرفی ویژگیهای روانسنجی آن، فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال 7، شماره 1 (25)، 114-101.
- نیازی، محسن؛ شفائیمقدم، الهام. (1391). بررسی تاثیر رسانههای جمعی در گرایش به هویت ملی (مطالعه موردی شهروندان شهرستان کاشان در سال 1390). مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، سال دوم، شماره اول، 127-99.
- هاشمیپور، حمید. (1390). آمادهسازی نرمافزار تداعی ضمنی عزتنفس و بررسی ویژگیهای روانسنجی آن. پایاننامۀ کارشناسیارشد. رشته روانشناسیعمومی، دانشکدۀ علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهیدبهشتی.
- Baron, A. S., & Banaji, M. R. (2006). The development of implicit attitudes: Evidence of race evaluations from ages 6 and 10 and adulthood. Psychological Science, 17(1), 53–58.
- Barrett, M. (2007). Children's' Knowledge, Beliefs and Feelings about Nations and National Group, Hove: Psychology Press.
- Berzonsky, M. D. (1988). Self-theorists, identity status, and social cognition. In D. K. Lapsley & F. C. Power (Eds.), Self, ego, and identity: Integrative approaches (pp. 243–262). New York: Springer.
- Berzonsky, M. D. (1990). Self construction across the life-span: A process view of identity development. In G. H. Neimeyer & R. A. Neimeyer (Eds.), Advances in personal construct psychology (Vol. 1, pp. 155–186). Greenwich, CT: JAI Press.
- Berzonsky, M. D. (1993). A constructivist view of identity development: People as post-positivist self-theorists. In J. Kroger (Ed.), Discussions on ego identity (pp. 169–183). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
- Epstein, S., Pacini, R., Denes-Raj, V., & Heier, H. (1996). Individual differences in intuitive-experiential and analytical-rational thinking. Journal of Personality and Social Psychology, 71, 390–405.
- Friedman, J. (1994). Cultural Identity and Global Process. London: Sage publication.
- Gawronski, B. Payne, B. K. (2010). Handbook of implicit social cognition. New York: The Guilford Press.
- Greenwald, A. G., & Banaji, M. R. (1995). Implicit social cognition: Attitudes, self-esteem, and stereotypes. Psychological Review, 102, 4–27.
- Greenwald, A. G., Nosek, B. A., & Banaji, M. R. (2003). Understanding and using the Implicit Association Test: I. An improved scoring algorithm. Journal of Personality and Social Psychology (85), 197-216.
- Greenwald, A. G., McGhee, D. E., & Schwartz, J. K. L. (1998). Measuring individual differences in implicit cognition: The Implicit Association Test. Journal of Personality and Social Psychology(74), 1464-1480.
- Hofman, W. Gawronski, B. Gschwendner, T. Le, H. & Schmitt, Manfred. (2005). A meta-analysis in the correlation between the implicit association test and explicit self-report. Personality and social psychology bulletin. 1369-1385.
- Lau, P. W., Lam, M. H., Leung, B. W. (2010). National Identity and the Beijing Olympics: School Children’s Responses in Mainland China, Taiwan & Hong Kong, Procedia Social and Behavioral Sciences 41, 6729–6738.
- Piaget, J., Weil, A. M. (1951); "The Development in Children of Idea of the Homeland and Relations to Others Countries", International Social Science Journal, 3, PP 561-578.
- Schwartz, S. J., Luyckx, K., & Vignoles, V. L. (Eds.). (2011). Handbook of Identity Theory and Research. New York: Springer.
- Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2012). Cognitive Psychology. six edition, United States of America, Wadsworth Publications.
- Maison, D. Greenwald, G. A. Bruin, H. R. (2004). Predictive validity of the implicit association test in studies of brands, consumer attitudes and behavior. Journal of consumer psychology, 14(4), 405-415.
- Wittenbrink, B., & Schwarz, N. (2007). An introduction to the assessment of attitudes with implicit measures. In B. Wittenbrink & N. Schwarz (Eds.), Implicit measures of attitudes (pp. 1-13). New York: Guilford Press.
|